Rechercheurs Dirk Deleu en Nadia Mendonck moeten een reeks gruwelijke misdaden oplossen.
Versmachtend verlangen
Luc Deflo 1958-2018
Kalmthout: Van Halewyck, 2020
292 p.
9789463830379 (paperback)

Het rechercheursduo Dirk Deleu en Nadia Mendonck ziet zich voor een bijna onmogelijke opdracht geplaatst na enkele gewelddadige en sadistische moorden in de omgeving van Mechelen. De slachtoffers blijken daarbij steeds argeloze, zwakke en ongevaarlijke vrouwen te zijn. Mannen stonden slechts in de weg. De dader is extreem slim en daagt de politiemensen elke keer weer op brutale wijze uit. De jacht concentreert zich na intensief speurwerk op een succesvol beleggingsadviseur, een eenzame rentenier die echter uit het zicht blijft. Maar is hij wel de moordenaar? Leeft de achttienjarige Jennifer, die spoorloos verdwenen is, nog? Emoties bij de politiemensen lopen hoog op, zeker als een van hun mensen er door de zaak aan onderdoor gaat. De auteur weet, of liever gezegd wist, hoe hij een psychologische misdaadroman diepgang moest geven. Het verhaal is daardoor geen gewone whodunit, maar gaat veel verder. Alles is anders, de lezer wordt volledig op het verkeerde been gezet. Luc Deflo is in 20…Lees verder

Over Luc Deflo

CC BY 3.0 - Foto van/door Filip Naudts

Luc Deflo (Mechelen, 27 februari 1958 – aldaar, 26 november 2018) was een Vlaams schrijver.

Loopbaan

Luc Deflo debuteerde in 1999 met Naakte zielen, zijn eerste psychologische thriller rond het speurdersduo Deleu en Bosmans. Na zeven thrillers rond Bosmans en Deleu, ging Deflo voor een nieuwe uitdaging. Weerloos (2005) was het begin van een nieuwe reeks met Cel 5 in de hoofdrol, vijf speurders op zoek naar verdwenen kinderen. Behalve boeken heeft Luc Deflo ook toneelstukken, luisterspelen en scenario’s geschreven.

Er waren plannen om zijn debuutroman Naakte zielen te verfilmen, maar uiteindelijk ging dat project niet door.

Privé

Luc Deflo was gehuwd met schrijfster Sormaria Marchan en woonde in Brussel. Naast het schrijverschap was hij organisatieadviseur bij KBC Groep. Hij overleed op 60-jarige leeftijd in het AZ Sint-Maarten in zijn…Lees verder op Wikipedia