The death of Bunny Munro
Nick Cave 1957-
1
Edinburgh: Canongate, 2009
278 p.
9781847673770 (paperback) 9781847673763 (hardback)

Tweede boek (twintig jaar na zijn debuutroman) van de populaire Australische schrijver, muzikant en acteur. Fans zullen dit boek ongetwijfeld het wachten waard vinden, want Cave overtuigt vanaf de eerste pagina. In een snelle, scherpe en aanstekelijke stijl wordt met veel humor het eigenlijk dramatische verhaal verteld van Bunny Munro, een seksverslaafde weduwnaar en vader van een 10-jarig zoontje. Bunny werkt als vertegenwoordiger van een cosmeticabedrijf en heeft een dusdanige obsessie met het vrouwelijk geslachtsdeel dat hij aan letterlijk niets anders kan denken. Dit vrij simpele gegeven wordt door Cave echter meesterlijk uitgewerkt, en zorgt ervoor dat de lezer Bunny met ingehouden adem volgt op weg naar zijn onvermijdelijke ondergang omdat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Ook de gedachtewereld van zijn zoontje wordt overtuigend weergegeven. Het taalgebruik is vaak grof en platvloers, maar dit past bij zowel de stijl van het verhaal als van het wat ruige hoofdpersonag…Lees verder

Over Nick Cave

Nicholas Edward Cave (Warracknabeal, 22 september 1957) is een Australische singer-songwriter, dichter, schrijver en acteur. Hij woont en werkt in het Engelse Brighton. Hij is voornamelijk bekend als frontman van Nick Cave and the Bad Seeds.

Nick Cave werd geboren op 22 september 1957 in Warracknabeal, Australië. In 1973 ontmoet hij Mick Harvey, Phil Calvert, John Cochivera, Brett Purcell, en Chris Coyne op de middelbare school in Caulfield nabij Melbourne. Ze richtten een punkband op met Cave als zanger en spelen punk covers van onder meer Lou Reed, David Bowie en Alice Cooper. De band werd in 1977 The Boys Next Door gedoopt en begon steeds meer eigen nummers te spelen. De bandleden waren op dat moment Cave, Harvey, Calvert en Tracy Pew. In 1980, na een verhuis naar Londen en vervolgens West-Berlijn, onderging de band een naamsverandering naar The Birthday Party. Na een cultstatus te hebben bereikt in Australië en Eur…Lees verder op Wikipedia